W Polsce święto to mają wszystkie Matki. Obchodzone jest po to, aby wyrazić szacunek i podziękować za trud, jaki włożyły w wychowanie i opiekę nad swoimi pociechami. Jest to doskonały czas, aby podziękować mamie, ale równie dobry na sprzedaż w swojej kwiaciarni.

Prezent na dzień Matki co roku sprawia wielu duże wyzwanie. Jednak zdecydowana większość decyduje się w tym dniu na zakup i wręczenie kwiatów w dłonie swojej mamy.

Jeśli jesteś kwiaciarnią oferującą pełen zakres usług, podczas dnia Matki będziesz mieć pełne ręce pracy. Święto to jest jednym z najbardziej ruchliwych dni w każdej kwiaciarni.

Dzień Mamy świętujemy 26 maja w niedzielę. To dobry czas, żeby zacząć przygotowania do tego pracowitego dnia. Być może nie zaczniesz od zamawiania już teraz kwiatów, ale są rzeczy, które dobrze robić z dużym wyprzedzeniem. Zastanów się nad swoją strategią. Co warto wpisać w listę kontrolną. Zobacz 4 niesamowite wskazówki, jak przygotować kwiaciarnie na Dzień Matki.

1. Marketing kwiaciarni na Dzień Mamy.

Marketing powinien odbywać się ze sporym wyprzedzeniem, przed rozpoczęciem określonego wydarzenia czy święta. Poniżej znajdziesz proste sposoby sprzedaży swojej kwiaciarni bez zarywania budżetu.

  • Zaktualizuj swoją firmową stronę internetową. Upewnij się, że jest odpowiednio dostosowana do potrzeb na dzień Matki i czy osoby, które lubią załatwiać sprawy z dużym wyprzedzeniem znajdą na niej coś odpowiedniego już miesiąc wcześniej.
  • Zaprezentuj swoje produkty w mediach społecznościowych. Używaj oznaczeń # (w szczególności na Instagramie).
  • Przygotuj odpowiednie treści na dzień mamy, które umieścisz na stronie i na innych portalach. Powinny być ciekawa i nawoływać do akcji odbiorców.
  • Newsletter - wykorzystaj swoją bazę mailową. Wyślij specjalne oferty do klientów, do których masz kontakt. W ten sposób przypomnisz o sobie i być może skłonisz do wcześniejszego złożenia zamówienia.

2. Zaopatrzenie kwiaciarni.

Jeśli jeszcze nie wiesz, co będzie potrzebne twojej kwiaciarni do pracy w Dzień Matki, poświęć na to chwilę odrobinę wcześniej. Planowanie to jeden z najlepszych sposobów na doskonały biznes. Przemyśl, jakie kwiaty najlepiej sprzedadzą się tego dnia i takie też zamów. Nie zapomnij o dekoracjach i dodatkach florystycznych:

  • zamów wyjątkowe pojemniki i pudełka i podkuty, które wyróżnią się i sprawdzą w roli prezentu
  • zamów kartki okolicznościowe i torebki prezentowe

3. Przygotuj personel.

Zapewne Twoi współpracownicy wiedzą, w jaki sposób działa kwiaciarnia i wykonują dobrą pracę każdego dnia. Jednak zawsze dobrym pomysłem jest zorganizowanie spotkania wewnątrz firmy i ustalenie takich rzeczy jak harmonogramy, przedyskutowanie tematu aktualności wysłuchanie pomysłów i wdrożenie tych najlepszych oraz upewnienie się, że w tym dniu wszystko będzie działać doskonale. Rozmowa z pracownikami to nie tylko świetna okazja na zdobycie nowych pomysłów i dobrej organizacji. To także bardzo dobry czas na poprawienie relacji z ludźmi i zmotywowanie do pracy. Zadbaj o takie sprawy jak:

  • harmonogram pracowników
  • zadbaj o to, aby pracownicy proponowali klientom dodatkowe produkty (to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży)
  • jeśli w kwiaciarni są nowi pracownicy, zapewnij im szkolenie
  • daj swojemu personelowi cennik, nazwy kwiatów, jakie znajdują się w sklepie, aby mogli zaoferować swoim klientom dobrą sprzedaż

4. Wystrój kwiaciarni na Dzień Matki.

Każdego przyciągają atrakcyjne dekoracje i wystrój. Twoja kwiaciarnia działa w taki sam sposób. Jeśli będzie odpowiednio urządzona i zagospodarowana, przyciągnie dużo więcej zaciekawionych przechodniów. Upewnij się, że kwiaciarnia jest udekorowana tak, aby zadziałała na wszystkie zmysły potencjalnego klienta. Niech Twoja kwiaciarnia mówi „tu znajdziesz najpiękniejszy prezent dla Mamy”.

  • Zaprezentuj najlepiej jak potrafisz swoją witrynę. Bądź kreatywny, wyjdź poza ramy myślenia.
  • Uporządkuj kwiaciarnie. Poukładaj tematycznie produkty i wyznacz jeno miejsce z ofertą specjalną na Dzień Matki.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz