Na sukces lub porażkę biznesu, także tego w branży florystycznej składa się wiele czynników. Jenka niezwykle ważnym punktem podczas zaczynania przygody z kwiaciarnią jest jej lokalizacja. Punkt, w którym powstanie Twoja kwiaciarnia to zasadniczy element marketingu, na który składa się m.in. produkt, cena i promocja. Tak naprawdę to lokalizacja kwiaciarni determinuje politykę cenową do oczekiwań klientów i ofertę. Decydując się na własną działalność, poświęć tak dużo czasu, aż znajdziesz dobrą lokalizację, nie śpiesz się. Ona ma ogromny wpływ na dalsze losy Twojej działalności.

jak osiągnąć sukces w kwiaiarni

Jak osiągnąć sukces w kwiaciarni?

Nie da się zamknąć sukcesu biznesu w jednej złotej zasadzie - taka nie istnieje. Jednak jest wiele czynników, które niebagatelizowane pozwolą Ci być na wygranej pozycji. Pierwszą najważniejszą decyzją, od której zależy to, czy poniesiesz porażkę, czy sukces jest wybór miejsca dla Twojej kwiaciarni. Dobra lokalizacja to pojęcie względne, interpretowane indywidualnie. Warto jednak wziąć pod uwagę podstawowe wytyczne, jakimi powinien kierować się przyszły właściciel kwiaciarni.

Cechy idealnej lokalizacji na kwiaciarnię

  • Duże natężenie ruchu pieszych i samochodów.
  • Duża i widoczna witryna.
  • Komfort dla klienta, łatwy dojazd pod kwiaciarnię, miejsca parkingowe.
  • Ulokowanie w okolicy potencjalnych klientów takich jak np. hotele i biura.
  • Wnętrze lokalu, jego rozmieszczenie i liczba pomieszczenie dostosowane do wymogów i potrzeb.
  • Potencjał rynku.
  • Informacje na temat konkurencji w okolicy i ilości kwiaciarni w pobliżu.

Jeśli Twoja kwiaciarnia ma powstać w dużym mieście, bardzo ważne jest to, aby klienci dojeżdżający do Ciebie autem mieli możliwość zaparkowania przed kwiaciarnią albo w jej pobliżu. Brak miejsca na auto może zniechęcić przejezdnego, zwłaszcza jeśli zależy mu na szybkim zakupie. Równie ważna jest widoczna i duża witryna. Powinna przyciągać wzrok przechodniów i przejezdnych, to zwiększy prawdopodobieństwo zauważenia i wybrania Twojej firmy. Lokal w takiej lokalizacji będzie naturalnie generował większe koszty takie jak czynsz. Jednak musisz się zastanowić czy ważniejsze dla Ciebie są niskie koszty, czy dużo klientów?

Jeżeli zastanawiasz się nad wynajmowaniem lokalu w galerii czy centrum handlowym, uniknięcie porażki zapewni tylko i wyłącznie wybór miejsca bezpośrednio przy wejściu galerii. Kwiaciarnia będzie najlepiej prosperować, jeśli będziesz unikać pięter i zakamarków galerii np. ślepych zaułków.

Podczas podejmowania decyzji przeanalizuj również takie kwestie jak konkurencja, analiza ekonomiczna, dane demograficzne ludności oraz ruch potencjalnych klientów w okolicy.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz